2015/12/04

Kişisel Ataleti Yenmek



ATALET


Kişisel Ataleti Yenmek -

Bizi durduran nedir?

 İçimizde muhteşem bir başarı yolculuğuna çıkma gücü var ama bizi ileri harekete geçirecek olan güç yok, bunun sebepleri ilk adımı atamama, sorumluluk alamama, utanma, sıkılma, başarıyı hazmedememe duygusu veya başarısız olma noktasında iç ve dış etkenlerin tepkisini alma korkusuna yenik düşme ihtimalini hayal etme.
 Bizi engelleyen bütün bu problemlere ve sorunlara çözüm yolu bulduğumuzda her sorun ve problemlerimizi aşarak, o ilk adımı atacağız ve başarı yolculuğumuza çıkabileceğiz.
 Her işte önce kişisel gelişimimiz için; amacımızı, hedeflerimizi, vizyonumuzu, misyonumuzu, sorun ve problemlerimizi belirleyerek sabır ile yola koyulmalıyız.
 Sonra tek tek bunları zihnimizde düşünerek ve yazarak (Söz gider, yazı kalır) hepsini tanımlamasını yaparak çözüm yollarını bulmalıyız.
 Hepimiz mutlaka atalet hakkında kendimizden örnekler verebiliriz. Mesela 2003'te ilk arabamı aldığım zamanı hatırlıyorum. Oto galerisine gittim ve beni maddi olarak sıkıntıya sokmayacak bir araba aldım. Ehliyetim vardı ama araba kullanmasını bilmiyordum.
Galericiyle herşeyde anlaştık, helalleştik ve anahtarı bana verdi.
 Galerici Hayırlı uğurlu olsun dedi. Bende sağolun ama arabayı ve beni birisi eve bırakabilir mi? dedim. Nasıl yani siz araba kullanmayı bilmiyormusunuz?
 Bilmiyorum fakat öğreneceğim dedim. Galerici bana güldü ve beni eve bıraktı.
Arabayı öyle bir park etmiştiki iki gün arabayı yerinden çıkaramadım.
 Arkadaşımdan rica ettim ve arabamı, milimle park edilmiş olan diğer iki arabanın arasından çıkardı.
 Sonra ne oldu 3. ve 4. Gün araç ve sürüş kursunun ardından 5. gün tek başıma (İkinci pilot eşimdi :) ) şehirde gezmeye başlamıştım.
Bu kadar kısa bir sürede nasıl oldu' da ben bunu başardım?
Başarılı olmama etki eden neydi?
Çözümüm neydi?
 Atalet'im yoktu ve dıştan gelen tüm negatif yaklaşımları duymamıştım. Hedeflerim ve İnançlarım her şeyin üstesinden gelmişti.
 Ne dediler;
 Sen araba süremezsin, ehliyetin mi kullanacak, bu kadar kolay değil, kaza yaparsın.
 Kendime inandım ve pozitif düşünüp problemlerimle başa çıkıp bana destek olanları dinledim sadece.
 Unutmayalımki, biz yeterki bir yerden başlayalım, o ilk adımı atalım. Göreceksiniz tüm evren ve doğa her koşulda yardım edebilmek için her şeyi yapıyor olacaktır.
En büyük silahımız "SABIR" dır.
"Boş zaman yoktur, boşa geçirilen zaman vardır."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Saygı ve Sevgi çerçevesinde tüm yorumlarınızı bekliyorum.